Narodowy przewoźnik istotnie przebudował swoją ofertę połączeń kursujących pomiędzy Lublinem a Stalową Wolą. Choć pociągów przybyło, nie zawsze zmiany są korzystne dla pasażerów. Ci muszą bowiem teraz przesiadać się, chcąc dotrzeć np. do Krakowa.
Grudniowe zmiany w rozkładzie jazdy pociągów przyniosły znaczącą przebudowę oferty połączeń dalekobieżnych kursujących po linii 68 z Lublina do Stalowej Woli i Przeworska. Z grafiku zniknął np. TLK „Roztocze”, który zapewniał bezpośredni dojazd do Krakowa. Bezprzesiadkowe połączenie z Małopolską utracił tym samym Kraśnik.
Cykliczne odjazdy z systemowymi przesiadkami
– Od rozkładu jazdy 2024/2025 zdecydowaliśmy się przebudować ofertę pociągów przejeżdżających przez Polskę Wschodnią. Celem zwiększenia liczby pociągów uruchamianych między głównymi miastami postanowiliśmy ułożyć ofertę w kursujące cykliczne linie komunikacyjne – tłumaczy Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Ma to z jednej strony zapewnić pasażerom stabilność rozkładu w kolejnych latach i przynieść im korzyści związane ze zwiększeniem częstotliwości obsługi, z drugiej jednak wiąże się z koniecznością przesiadek na stacjach węzłowych w relacjach, które były do tej pory obsługiwane pociągami bezpośrednimi.
Kraśnik, a także Zaklików znalazły się na trasie z Rzeszowa przez Lublin do Warszawy i dalej. – Zwiększona została tym samym oferta z dwóch do czterech par pociągów do Warszawy – podkreśla nasza rozmówczyni. Są to IC „Górski”, „Zamojski”, „Noteć” i „Wisłok”. Odjazdy są realizowane mniej więcej co cztery godziny przez cały dzień, a w siatce miast, do których można teraz dotrzeć bez przesiadki, znalazły się m. in. Poznań, Szczecin, Świnoujście, Toruń, Bydgoszcz czy Kołobrzeg.
Najwięcej kursów na odcinkach magistralnych
Przedstawicielka PKP Intercity zapewnia, że przewoźnik zadbał też o przesiadki w kierunku Krakowa i Wrocławia. W Stalowej Woli podróżni mogą przesiąść się do kursującego w nowej relacji Hrubieszów – Kraków IC „Hetman”, a w Rzeszowie do licznych pociągów jadących po magistrali E30 Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Wrocław.
Na głównym ciągu przewoźnik oferuje teraz odjazdy niemal co godzinę przez cały dzień. – Można skorzystać również z przesiadek w Lublinie Głównym poprzez bezpośrednie połączenia z Lublina do Krakowa: IC „Morcinek”, „Sztygar”, „Jadwiga” i „Jagiełło” – proponuje Marta Ziemska. Kursy te są realizowane trasą przez Radom i Kielce.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.